Als je leverancier je contract opzegt en je na 2 maanden geen nieuwe leverancier hebt, wordt je netbeheerder (Fluvius) je leverancier. Als je je rekeningen ook bij de netbeheerder niet betaalt, zal Fluvius uiteindelijk "prepaid" activeren op uw digitale meter. Je kan de activatie van prepaid niet weigeren. Als je dat toch weigert, kan je misschien wel helemaal afgesloten worden van elektriciteit en aardgas.
Als je nog een oude meter hebt, komt men de nieuwe digitale meter bij je installeren én activeert men de prepaid-functie hierop. Hierdoor zal je eerst op voorhand moeten betalen voor de elektriciteit of het aardgas dat je verbruikt. Je betaalt vooraf een bedrag. Dit kan online of in het oplaadpunt van Welzijn Tielt (24u/24u, 7d/7d). Daarna kan je energie verbruiken tot zolang het opgeladen bedrag niet is opgebruikt. Je kan het vergelijken met het systeem van de prepaidkaarten bij gsm's.
Vragen rond je prepaid? In bijlage vind je de handleiding.